Active Beauty
Reportaža o mjesečnici
Tekst: , Dr. Gisela Gille
vrijeme čitanja: min
Mjesečnica

Reportaža o mjesečnici

Dr. Gisela Gille je ginekologinja u Lüneburgu (Njemačka) i educira djevojke o ženskom zdravlju i mjesečnici. Autorica je knjiga “Djevojke postavljaju ženska pitanja” i

“Djevojke pitaju – majke znaju”.

Bolovi, promjene raspoloženja, strah od vidljivih mrlja od krvi - sve to brine (i pogađa) žene, a da se o tome u javnosti ne govori dovoljno. Događaji povezani s mjesečnicom često se smatraju osobnim problemima koje treba držati u tajnosti u što većoj mjeri. Kao rezultat toga, žene dobivaju malo podrške u suočavanju s mjesečnicom u privatnom, školskom i poslovnom okruženju. Zato je hitno potrebna otvorena komunikacija! Što žene najviše brine kada je o mjesečnici riječ? Na koliko razumijevanja izvana nailaze? Renomirana agencija za istraživanje javnog mišljenja Spectra za dm je provela reprezentativno istraživanje u kojem je ispitano 600 žena različitih dobnih skupina u jedanaest zemalja (Bosna i Hercegovina, Bugarska, Italija, Hrvatska, Austrija, Rumunjska, Srbija, Slovačka, Slovenija, Češka, Mađarska). Zahvaljujući uzbudljivim i pronicljivim informacijama o zdravlju žena - i jasnom spoznajom da je potrebno učiniti puno više kako bi se osiguralo da mjesečnice dobiju pozornost koju zaslužuju, iskusna ginekologica i autorica dr. Gisela Gille klasificirala nam je rezultate studije.

Pitanja o mjesečnici – na njih odgovaraju žene iz jedanaest zemalja*

Vaše stanje: kako se žene osjećaju tijekom „onih dana”?

  • 72 % ispitanica osjeća bolove u trbuhu tijekom mjesečnice
  • 39 % je pod stresom zbog nedostatka mogućnosti za povlačenje ili rad od kuće tijekom mjesečnice
  • 35 % smanjuje sportske i društvene aktivnosti tijekom mjesečnice

“To bi pomoglo djevojkama i ženama da bolje upoznaju svoja tijela. Većina ljudi zapravo nije dobro informirana o tome kako ciklus funkcionira”, ističe stručnjakinja dr. Gisela Gille. “Kad biste ovo poštovanje prema ženskom tijelu unijeli u umove djevojaka, ali i u društvo, to bi promijenilo javnu percepciju problema i rasteretilo žene. To bi također imalo utjecaja na svijet rada. Ne može se svaki posao obavljati od kuće, ali ključni termin je period positivity: priznanje društva u cjelini o stanjima ženskog tijela. Bio bi to početak ponovnog promišljanja teških pitanja na koje nije lako dati jednostavne odgovore.”

Percepcija javnosti: koliko razumijevanja ima kada su u pitanju menstrualni problemi?

  • 60 % smatra da je suočavanje s mjesečnicom teška tema
  • 44 % žena tabu oko mjesečnice smatra osobito problematičnim
  • 70 % smatra da zdravlje žena općenito ima premalo mjesta u društvu

Kad vidite jarko osvijetljene police prepune različitih menstrualnih proizvoda, mogli biste pomisliti da je već dovoljno učinjeno da se mjesečnica i žensko zdravlje približe javnosti. Nažalost, to nije tako, smatra naša stručnjakinja: “Iz povijesno-kulturološke perspektive, tema je još uvijek teška. Dugo je menstrualna krv imala nešto magično, neobjašnjivo i podsjećala je na ozljedu i nedostatak. Teško je to ljudima izbaciti iz glave. I dan-danas mnoge se djevojke srame mjesečnice i smatraju da im je dosadna ili ograničavajuća. I ne zaboravite! Mjesečnica utječe na ženska intimna područja. Zato se mnoge generacije i kulture bore za slobodu govora o mjesečnici. No, mjesečnica je znak snage i zdravog tijela koje može rađati novi život. To se prvo mora internalizirati.”

Poznavanje ciklusa i povjerenje u majke, liječnike: koliko su žene informirane i tko je prvi kontakt?

  • 33 % smatra da uopće nisu informirane ili su nedovoljno informirane o svojim mjesečnicama
  • 45  % imalo je između 13 i 14 godina kada su dobile prvu mjesečnicu
  • 58 % ih je o mjesečnici informirala majka
  • 40 % imalo je prvi posjet ginekologu u dobi od 16 do 20 godina
  • 44 % bilo je u pratnji majke

“Ove su izjave u skladu sa studijama koje su više puta potvrdile da je majka najvažnija osoba za djevojčice kada je riječ o informiranju i saznanju o mjesečnici”, ističe stručnjakinja. “Majčin stav prema mjesečnici ključan je za to kako djevojčice doživljavaju svoje mjesečnice. Druga kontakt osoba je ginekolog. Bilo bi prijeko potrebno da edukacija započne i u školi. Također, potrebno je dodatno educirati i majke kako bi se prekinuo krug dezinformacija. Majke svojim kćerima mogu prenijeti samo ono što same znaju i što kao žene predstavljaju.”

Menstrualno siromaštvo: koliko je ženama važna cijena proizvoda za mjesečnicu?

  • 41 % je sretno kada su besplatni proizvodi dostupni na javnim mjestima
  • 47 % doživljava ovu besplatnu ponudu kao znak uvažavanja
  • 48 % radije bira jeftine nego održive proizvode

Mnogim je ženama financijski teško izvedivo kupiti dovoljno proizvoda za mjesečnicu i ovaj problem naziva se "menstrualno siromaštvo". Dr. Gisela Gille smatra da je na javnim institucijama osobita odgovornost: „Bila bi potrebna sveobuhvatna ponuda besplatnih proizvoda za mjesečnicu, osobito u školskim zahodima. Strah da će se tamponi ili ulošci masovno krasti – čest protuargument – prema mom mišljenju je neutemeljen. I toaletni papir dostupan je posvuda pa ga ne nosite sa sobom.”

* Studie: Spectra-Institut im Auftrag von dm. Mehrfachnennungen waren möglich.

Djevojke moraju znati više o mjesečnici!

Komentar Dr. Gisela Gille

“U prosjeku žena tijekom života krvari 2000 dana – samo to je dovoljan razlog da se temom detaljno pozabavimo. Menstrualni ciklus kao simbol odrastanja, rađanja i pripadnosti ženskom rodu značajan je fizički, psihički i društveni događaj za djevojčicu. Međutim, početak mjesečnice složena je pojava koja, bez kompetentnog objašnjenja, mora izazvati ambivalentne osjećaje. Ako je nedvojbeno da tjelesno i psihičko blagostanje prije i tijekom mjesečnice svaka djevojka percipira na temelju svog znanja i stava, onda ne čudi da mnoge, zbog nedostatka informacija, mjesečnicu p

x
Nažalost, nismo pronašli rezultate za vašu pretragu. Pokušajte s drugim pojmovima za pretraživanje.